Warm genot voor een Zot

26 oktober 2024
TijdRondleidingen tussen 13-16 uur
Prijsgratis

Beleef Museum Gouda eens op een heel andere manier en laat je rondleiden door een Zot tijdens de Zotte zaterdag in Gouda.

Zotte Zaterdag in Gouda

In de Middeleeuwen was Het Catharina Gasthuis een opvang voor onder andere landlopers en mensen op doorreis. Het was fijn om daar te vertoeven, want de winters waren vreselijk koud. Laat je in dit voormalige Gasthuis, nu Museum Gouda, heerlijk opwarmen door onze Zotte rondleidingen. Of neem een warm hapje in de museumtuin.

Meld je tussen 13.00 en 16.00 uur in onze museumtuin (Achter de Kerk 14). Zodra er een groepje is dat Zot Genoeg is, ga je voor ongeveer een kwartier mee met onze Zot door het museum, van de voormalige Gasthuiszaal waar de landlopers werden opgevangen, via de Gasthuisapotheek en de Gasthuiskapel naar de spannende martelwerktuigenkelder. En zotter dan dit kan het niet: de Zotte Rondleidingen zijn helemaal gratis en geschikt voor alle leeftijden. Wil je na de rondleiding het museum verder ontdekken, koop dan een regulier ticket bij de entree van het museum. Vooraf aanmelden is niet mogelijk.